LaMedic.ro      


Fondat 2006     |                     Site dedicat informarii medicale.                   |      English


   Acasă  |  Semne/SimptomeBoli  |  Unitati medicale  |  Medicamente  |  Articole  |  Legislație  |  Analize medicale  |  Forum Contact

Compania GlaxoSmithKline Consumer Healthcare lansează în România benzile nazale RespirUșor împotriva sforăitului.

GlaxoSmithKline Consumer Healthcare

 

RespirUșor și-a dovedit eficacitatea în cazul a 75%[1] dintre persoanele care l-au folosit pentru a scăpa de sforăit

Compania GlaxoSmithKline lansează, astăzi, în România un produs simplu de utilizat și eficace împotriva sforăitului. Benzile nazale RespirUșor nu conțin substanțe medicamentoase, ceea ce face să nu aibă efecte secundare sistemice, nu trebuie cumpărate cu rețetă medicală și sunt foarte ușor de folosit. RespirUșor este o bandă nazală adezivă cu lamele flexibile, care și-a dovedit capacitatea de a ameliora instantaneu congestia nazală și de a reduce sau elimina sforăitul în cazul a 75%¹ dintre persoanele care au această problemă.

Soluția oferită de compania GlaxoSmithKline poate aduce liniște și un somn ușor multor oameni asupra cărora sforăitul are un impact devastator. Sforăitul  afectează peste 40%[2] dintre adulți, potrivit unei statistici mondiale. La aproape un sfert dintre aceștia sforăitul a devenit cronic.

,, Sforăitul este o problemă serioasă, dar mai puțin luată în seamă, poate și pentru că a devenit subiectul unor glume savuroase. Dar medicii o consideră o boală gravă și o tratează ca atare. Sforăitul chinuie viața multora dintre noi și duce la complicații serioase. Și nu doar atât – sforăitul destramă multe cupluri, pentru că nu tulbură doar somnul celui care sforăie ci și pe cel al partenerului său! Aproximativ 80% dintre cuplurile care se confruntă cu această problemă dorm periodic în camere separate și aproximativ 9 din 10 afirmă că relația lor ar avea de câștigat dacă ar exista o soluție împotriva sforăitului[3]”, declară Prof. Dr. Ioan Paul Stoicescu, medic primar pneumolog la Institutul de pneumologie „Marius Nasta” din București.

Sforăitul este provocat de o îngustare sau de o blocare a căilor respiratorii nazale. Această îngustare restricționează fluxul de aer intranazal, forțându-ne să respirăm pe gură și nu pe nas.

„În timpul somnului, în special în poziția culcat pe spate, mușchii limbii, ai gâtului și ai planșeului bucal se relaxează, lucru ce duce la obturarea căilor aeriene superioare. Astfel, apar vibrații ale țesuturilor moi, provocând sforăitul. Una dintre cel mai des întâlnite cauze ale sforăitului este congestia nazală, care apare în cazul racelii, alergiei sau a unei alte afecțiuni respiratorii. Vasele sanguine de la nivelul nasului se inflamează, iar respirația pe nas devine dificilă. Sforăitul cronic, însă, are și alte cauze: deviația de sept, scăderea tonusului muscular odată cu avansarea în vârstă, creșterea greutății corporale, congestia nazală din perioada de sarcină, consumul de alcool, fumatul[4]”, mai spune Prof. Dr. Ioan Paul Stoicescu.

 Sforăitul duce la un somn agitat și la incapacitatea organismului de a se odihni suficient în timpul somnului[5].

„Oboseala este responsabilă pentru instalarea multor afecțiuni ale organismului. O altă complicație gravă a sforăitului este sindromul de apnee în somn (oprirea respirației pentru câteva secunde, la intervale mai mici sau mai mari de timp). Apneea determină scăderea concentrației de oxigen în sânge, provocând boli cerebrale și cardiace. Banda nazală RespirUșor îi poate ajuta pe mulți dintre oamenii care suferă de sforăit din diverse cauze să obțină o ameliorare a afecțiunii sau chiar să scape de această problemă. Banda nazală RespirUșor se aplică simplu pe nas și acționează la fel de simplu: ridică cu blândețe nările, mărind deschiderea căilor nazale, și permite persoanei care folosește produsul să respire pe nas și nu pe gură. Astfel, produsul ameliorează imediat, reducând congestia nazală și, implicit, sforăitul”, explică Prof. Dr. Ioan Paul Stoicescu.

„Studiile clinice au dovedit că produsul reduce congestia nazală și elimină astfel sforăitul în cazul a 75% dintre persoanele care folosesc produsul[6]. Este un produs care nu conține substanțe medicamentoase, așadar nu creează dependență și poate fi folosit de orice persoană cu vârsta peste 5 ani”, declară și Adrian Samson, General Manager GlaxoSmithKline Consumer Healthcare.

„Pentru reducerea eficientă a sforăitului este important să se folosească produsul șase nopți consecutiv. În acest timp, organismul reînvață să respire pe nas și nu pe gură și, astfel, sforăitul este redus sau chiar eliminat. Produsul RespirUșor a fost lansat în țări europene precum Italia, Spania, Portugalia, Germania - cu rezultate deosebite, devenind lider în categorie: Spania - 73.2%, Portugalia – 81.8%, Germania – 47.1%[7]. Mai mult, produsul a fost declarat cel mai bun produs al anului 2008 de catre colegiul farmaciștilor din Spania. Trecând peste ocean unde a fost inventat produsul, SUA și Canada sunt țările în care RespirUșor este utilizat pe scară largă cu un consum de 77, respectiv 44 de benzi/an/cap de locuitor. Ca o comparație, în Spania și Italia se folosesc 13, respectiv 28 de benzi/an/cap de locuitor[8]”, adaugă Adrian Samson, General Manager GlaxoSmithKline Consumer Healthcare.

În România, produsul se găsește deja în farmacii și poate fi eliberat fără prescripție medicală.

RespirUșor este promovat în cadrul unei campanii susținute de comunicare TV derulată în perioada martie - noiembrie 2009. Campania TV include două spoturi a câte 20 de secunde, respectiv 10 secunde. De asemenea, in cursul lunii martie va fi lansat si website-ul produsului, ce conține informații detaliate despre produs, însoțite de filme demonstrative despre cum acționează și cum se aplică produsul.

GlaxoSmithKline (GSK) este una dintre cele mai mari companii farmaceutice și de îngrijire a sănătății din lume bazate pe cercetare. Compania GSK este dedicată  îmbunătățirii calității vieții umane, cu scopul de a permite oamenilor să facă mai multe, să se simtă mai bine și să trăiască mai mult. Divizia de Consumer Healthcare, prezentă în  130 tări, aduce o nouă dimensiune dinamicii companiei GSK, cu vânzări  de peste 5 miliarde de dolari anual. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare dezvoltă în permanență domeniile în care activează: igienă orală, medicamente fără prescripție medicală, dermo-cosmetice și nutriție. Mărcile GSK Consumer Healthcare precum Coldrex, Aquafresh, Sensodyne, Parodontax, Corega, Panadol sunt cunoscute în întreaga lume. 

1. Scharf MB, Brannen DE,  McDannold M. ENT J 1994; 73: 395-401

[2] Davey MJ. Epidemiological study of snoring from

[3] British Snoring & Sleep Apnoea Association. Snoring facts.

[4] What is snoring? British Snoring and Sleep Apnoea Association.

[5] Lindberg E, et al. A 10 year follow-up of snoring in men. Chest 1998; 1048 - 1055

[6] Scharf MB, Brannen DE,  McDannold M. ENT J 1994; 73: 395-401

[7] Nielsen retail audit, 2007.

[8] Nielsen retail audit, 2007.

 


www.eMedic.ro : Site dedicat informarii medicilor . www.la-Bucuresti.ro : Site dedicat informarii bucurestenilor.

©2009 SARO Media  SRL