LaMedic.ro      


Fondat 2006     |                     Site dedicat informarii medicale.                   |      English


   Acasă  |  Semne/SimptomeBoli  |  Unitati medicale  |  Medicamente  |  Articole  |  Legislație  |  Links  |  Analize medicale  |  Forum  Magazin Contact

GfK România a derulat în luna septembrie 2010 un studiu online prin care și-a propus să afle care sunt metodele de contracepție cunoscute și folosite de români, factorii care îi influențează în luarea deciziei privind utilizarea, precum și sursele de informare la care apelează. 

GfK România 

   

Concluziile cercetării arată că, în general, cele mai cunoscute metode contraceptive sunt: prezervativul (95%), pilulele contraceptive (94%), retragerea înaintea ejaculării (83%), steriletul (75%), metoda calendarului (74%) și pilula de a doua zi (72%).

Metodele mai noi, cum ar fi plasturele contraceptiv și prezervativul feminin sunt cunoscute cu precădere de tinerii între 18 și 24 ani. Persoanele cu educație superioară și venit net pe gospodărie mai mare de 1000 lei sunt în general mai informate referitor la metodele de contracepție decât persoanele cu o educație sub medie și venit mic.

Dacă metoda calendarului este cunoscută în egală măsură de toate vârstele și indiferent de sex, contracepția prin înregistrarea temperaturii corpului este cunoscută preponderent de femeile peste 35 de ani.

Pentru a afla despre metodele contraceptive folosite în prezent, studiul a întrebat separat bărbații despre comportamentul lor - 72% dintre bărbați folosesc prezervativul masculin, iar 44% mai practică și retragerea înaintea ejaculării. Jumătate dintre respondenții de sex masculin sunt de acord cu folosirea metodelor contraceptive, o treime nu le agreează dar le consideră necesare și doar unul din șase bărbați consideră că știe foarte multe despre aceste metode.

27% dintre femeile intervievate folosesc în prezent pilula ca metodă contraceptivă, în vreme ce aproape 20% nu se protejează. Altfel, sunt puține femeile care folosesc în principal metode de contracepție feminină. Cea mai mare parte a lor recurg tot la metodele specifice bărbaților – prezervativul masculin, retragerea înaintea ejaculării. Metoda calendarului este folosită în cuplurile de peste 35 de ani. Tinerii între 18-24 ani folosesc în special pilula contraceptivă - a  cărui utilizare scade semnificativ în segmentul  de peste 45 ani - și prezervativul masculin.

Cele mai puțin utilizate metode contraceptive sunt: inelul vaginal, prezervativul feminin, diafragma și plasturele contraceptiv. Totuși, inelul vaginal si prezervativul feminin sunt utilizate mai mult de către persoanele cu venituri mari. Steriletul este utilizat în special de femeile cu vârsta peste 45 ani.

20% dintre femeile intervievate au folosit cel puțin o dată pilula de a doua zi, iar 30% au aplicat regulile metodei calendarului.

Mai mult de o treime dintre femeile intervievate se informează și aleg singure în ceea ce privește metoda contraceptivă pe care să o folosească, iar o altă treime se sfătuiesc cu un medic. Apoi, majoritatea femeilor discută această variantă cu partenerul și de cele mai multe ori decid împreună.

În concluzie, majoritatea bărbaților utilizează frecvent prezervativul iar secundar, retragerea înaintea ejaculării. Aproape jumătate dintre femeile din cuplu folosesc o singură metodă contraceptivă, în principal prezervativul masculin sau pilula contraceptivă, iar 20% folosesc mai mult de două metode – față de metodele principale se adaugă retragerea înaintea ejaculării și metoda calendarului. Metodele contraceptive moderne sau mai puțin convenționale sunt folosite de foarte puține femei. Având acest comportament, persoanele adulte din mediul urban care au o viața sexuală sunt mulțumite, în general, cu metoda de contracepție pe care o folosesc în prezent.

Internetul este principala sursă de informare despre contracepție în rândul respondenților, menționat de 83% din ei. Pe următoarele locuri se află medicul (41%), partenerul sau partenera (38%), broșurile din cabinetele medicale (36%), televiziunea (30%) și revistele pentru femei (29%).

Studiul a fost realizat de GfK România în luna septembrie a acestui an, prin intervievarea online a unui număr de 600 respondenți utilizatori de Internet cu vârsta între 18 și 50 de ani din mediul urban. Eroarea maximă de eșantionare este ±4%.  

 


eMedic.ro               la-Bucuresti.ro               laZiar.ro               la-Televizor.ro               la-Facultate.ro               laHotel.ro               la-Masa.ro               laExecutareSilita.ro

©2010